Algemeen SHKKBestuur en vrienden SHKK

Onthulling vrijheidsboom bij gebouw Wilhelmina

Op woensdag 6 september ’23 is de vrijheidsboom onthuld door de oudste nog levende voorzitter van het bestuur van verenigingsgebouw Wilhelmina Bennie de Roos. Op bovenstaande foto ziet u van links naar rechts de huidige voorzitter René Vering, Bennie de Roos (voorzitter van 1982 tot 1994), Annie de Roos-Lammers (echtgenote Bennie) en de houtkunstenaar Daan de Leeuw

Het bezoek is gearriveerd!

De bijeenkomst werd geopend door Jana Roovers (directeur van museum Villa Mondriaan en lid van de stuurgroep 1572) Een van de projecten van deze stichting is het project Vrijheidsbomen

Het project Vrijheidsbomen is een onderdeel van de Winterswijkse viering van ‘1572, de geboorte van Nederland’. Hierin draait het om vier thema’s die alle beginnen met een V: Vrijheid, Verdraagzaamheid, Verbondenheid en Verscheidenheid. In opdracht van Stichting Ondernemen met Cultuur bewerkt houtkunstenaar Daan de Leeuw, in overleg met iedere buurtschap, een eiken stam van vier meter tot een kunstwerk dat uniek is voor iedere buurtschap, maar tegelijkertijd een verbinding heeft met de andere Vrijheidsbomen.

In Kotten is de boom voorzien van de verwijzing naor de “veer heuke’ Plantenhook, Geelinkhook, Gronderhook en Geessinkhook. De vrijheidsboom in Kotten werd mogelijk gemaakt door de sponsoren Makelaarskantoor Mensink Berndes en  Loonbedrijf B.C.S.

Daarna werd achtereenvolgens het woord gevoerd door René Vering, wethouder Gosse Visser en de kunstenaar Daan de Leeuw

De onthulling door Bennie de Roos en wethouder Gosse Visser

Ook de kinderen van basisschool Kotten waren aanwezig bij de onthulling. Kunstenaar Daan de Leeuw vroeg aan de kinderen of zij deze wilden onderhouden?

Bekijk hier de video die door Jelle Droppers van Regio Internet TV die van de onthulling is gemaakt