Algemeen SHKKBestuur en vrienden SHKK

De SHKK organiseert wandeling langs de Slinge

Op onontdekte plekjes komen? Wijlen de Kottense schoolmeester G.J. Meinen mijmerde en beschreef Winterswijk al in het begin van de twintigste eeuw over het prachtige coulisselandschap van Kotten en Brinkheurne. Het licht glooiende land met de oude boerderijen afgewisseld met prachtige bossen en beken. Dit wil je toch beleven? Soms stampend over privégrond.

Het kan allemaal op zondag 11 februari ‘24, want dan organiseert Stichting Historische Kring Kotten een wandeling. De tocht voert deels langs de Slinge naar Winterswijk en vervolgens via paadjes en hoofdzakelijk zandwegen retour naar het startpunt.  De gehele tocht is met pijlen aangegeven. Voor degenen die de 14 km niet kunnen lopen, kunnen eerder afslaan om naar het gebouw Wilhelmina terug te lopen. Dan heb je elf kilometer onder je zolen gehad.

De start is bij het gebouw Wilhelmina aan de Meester Meinenweg te Winterswijk – Kotten tussen 9:00 en 12.00 uur! Je ontvangt voor € 5,00 per persoon een deelnamebewijs (inclusief consumptiebon voor een kopje koffie of thee). Voor de lege maag is er tegen betaling iets te eten.

Bij zeer slecht weer als ijzel, hevige sneeuwval en continue buien zal de organisatie de tocht aflasten. Gaat de wandeltocht niet door dan kunt u dit vanaf zaterdag 10 februari ’24 – 16.00 uur nalezen op de site van Stichting Historisch Kring Kotten en de Facebookpagina’s van de Kring of 250 Jaar Grens.