Bestuur en vrienden SHKKWerkgroep geschiedenis

Lezing zondag 3 april ’22

Lezing 77 jaar bevrijding oder befreiung door Siegfried Osterholt en Hans Tenbergen

Zo’n 70 mensen waren afgekomen op deze lezing waarvan het thema ook nu weer zeer actueel is! Tijdens deze lezing werden de jaren 1933 tot 1948 belicht vanuit Duits en Nederlands perspectief

Vanuit Duits perspectief door Siegfried Osterholt (voorzitter van de Heimatverein Südlohn-Oeding) en vanuit Nederlands perspectief door Hans Tenbergen (oud-Winterswijk)

Op bovenstaande foto links Siegfried Osterholt en rechts Hans Tenbergen

Daarnaast bracht de voorzitter van onze stichting Henk te Kulve een viertal dilemma’s in waarop het antwoord werd gevraagd van de bezoekers. Wat zou jij doen?

We kunnen terug kijken op een boeiende middag met enthousiaste sprekers. De netto opbrengst van deze lezing een bedrag van € 175,00 wordt overgemaakt op giro 555 voor hulp aan de Oekraïners.